Boom budowlany w trójmieście – podsumowanie 2021 roku.

Od jakiegoś czasu można obserwować systematyczne podwyżki cen mieszkań w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny mieszkań znów ustaliły kolejne granice. Godnym uwagi jest kwestia, że był to rok, w którym zanotowano również wzrost ilości całkiem nowych lokali przekazanych do użytku. Pomimo tego ceny poszły mocno do góry. Nie zniechęciło to mimo wszystko nabywców, gdyż w poprzednim roku odnotowana została większa sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku wartości mieszkań zarazem na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszybowały do góry. Średnia cen mieszkań osiągnęła następny rekord. Poświadcza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który przygotowywany jest w oparciu o dane od pośredników mieszkaniowych oraz deweloperów. Wyczytać można z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można odnotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym biorąc pod uwagę kraj, chociaż w innych większych miastach także można zaobserwować wzrosty cen, co jest wywołane przede wszystkim inflacją czy podnoszeniem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednakże poza Trójmiastem podwyżki cen nie wyglądają na aż tak drastyczne.

Wzrost cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym nie da się ukryć, że w tym roku w górę wyjątkowo poszybowały ceny mieszkań nowych. 

Obecnie trwa polowanie na dobre nieruchomości. Odbywa się ono nie tylko na rynku premium. Nieruchomości o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są bardzo przebrane, małe mieszkania na wynajem także. Nieruchomość ciężko wyszukać, bo lokale sprzedają się błyskawicznie. Jeżeli propozycja została prawidłowo skonstruowana, finalizacja bywa nie dłuższa aniżeli dwa-trzy tygodnie. Ponadto środowisko trójmiejskich pośredników dopracowało współpracę między biurami, w związku z czym wiele propozycji wcale nie trafia do portali, bo klient znajduje się, jeszcze zanim powstanie ogłoszenie.

W poprzednim roku, po doświadczeniach z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży bardzo szybko znikały domy. Wiele ludzi zamkniętych w mieszkaniach szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o większej powierzchni oraz dalekim od wirusa ogródku. Nieustannie bardzo duża jest w Trójmieście również sprzedaż dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w trakcie epidemicznych utrudnień w poruszaniu się po świecie sprawują funkcję tzw. second home, a przy okazji są dobrą inwestycja funduszy. 

 Gigantyczne wymagania klientów w stosunku do firm budowlanych w Gdańsku

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku wysokiej konkurencji. Każdego dnia zmagają się z walką nie jedynie o wartościowe zlecenia, ale także zmagają się z nagminnym zjawiskiem podbierania wartościowych fachowców. Ponieważ opinia otoczenia jest w ich wypadku niesamowicie ważna, coraz wyraźniej dostrzegają wymóg kształtowania właściwego wizerunku i pokazywania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dość konkurencyjnym rynku i zdobywać kolejnych inwestorów, musi ciągle obserwować konkurencję. Musi zdobywać wiedzę, wyciągać konkluzje i przerabiać je na konkretne poczynania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi także poradzić sobie z kwestiami typowymi dla tej dziedziny. Branża budowlana obejmuje wiele dziedzin. Dokonując inwestycji w nowsze sprzęty i urządzenia, można rozszerzyć swoją ofertę oraz oferować jeszcze bardziej rozległe i całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona potencjalnych inwestorów. Zarówno wymiana maszyn na bardziej zaawansowane, jak i zakup całkiem nowych maszyn związane jest z zaangażowaniem dość dużego wkładu, jeżeli jednak mamy rozbudowywać firmę budowaną niezbędne jest rozszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług daje szanse na otrzymywanie intratnych zamówień, co w kolejności przenosi się na wyższe zyski.

Mnogość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwój działalności. Należy przyłożyć wagę do jakości obsługi klienta, a czas zimy, podczas którego zleceń jest mniej, lepiej jest poświęcić na rozwój wizerunku firmy i działania marketingowe.